Sunday, December 20, 2009

张家界之旅 ( 四 ) - 天门山( 云的故乡 )
















22 comments:

Yi Pian Yun said...

OMG,用同样的程序,试了几次upload image 也成功,偏偏出现哪些妖怪字在blogspot,cheh!现在我才知道,电脑原来是专欺负老家伙的东东,哈哈! Wanna give up liao!

精彩的人生 said...

老师,你试试按edit html看看,或者compose.

Yi Pian Yun said...

哈哈哈,岁月,还没有follow 你的指示,才打开blogspot,无端端跑出一张相片来,真是受宠若惊,天呀!

yeanyanbin said...

呵呵
加油噢~~~

Loo said...

电脑专欺负老家伙?
不是吧, 你还未老啦!

Jessie said...

我看到了!我看到了!!好美耶,如身在仙境中,你好有福气呢,当了一日神仙!

Yi Pian Yun said...

Jessie,
哈哈,导游说不是每次都会遇上云海的,他也是说我们有福气,已做了神仙了,呵呵!说的也是,当你身在云海中漂流时,会感觉到人类原来是那么渺小,会忘了尘世间的烦恼,woo,多逍遥!
那些相片是在缆车里拍的,由于缆车动荡不定,我不敢站着拍( 怕摔碎了老骨头),因此拍的不大好!

Yi Pian Yun said...

Loo,
从外表我可以不认老( 有人问我是不是1964年出生的, walao !),可是那日益衰退的脑细胞,还有那日益松了的骨头,我不能不认老了,哈哈!
yanbin,
谢谢鼓励! 你的“呵呵” 是不是笑我懵懂了?LOL!

精彩的人生 said...

老师,我是1964年出生的,你是不是和我同岁?

Yi Pian Yun said...

哈哈哈,你问到我脸都红!那天当那老板问我时,我不知有几陶醉,差点还请他吃一餐!你知道吗,我的第一批学生是1959年出生的,你去算一算吧!LOL!

cindyq said...

祝你冬至快乐。。。
宝贝又回来吗?
回娘家吃汤圆吗?

加油,电脑确是很会欺负人的。。。

精彩的人生 said...

老师,你有什么密诀吗?看起来还这么年轻。

KM's Corner 刻骨铭心 said...

Yi Pian Yun - really nice scenery :)

Jessie, could you please let me know the direction to Sitiawan? I have no idea how to go there. Trying search from Google but not able to find any information.. anyone can help? If we are using PLUS highway, which exit ..? Thanks.

Catherine said...

Exactly, 老师看起来真的很年轻!
有密诀吗?Please share with us your secret recipe. Thanks.

Ching said...

KM's Corner 刻骨铭心

I may not be able to help. But can't help being busybody. LOL.

May I know where are you coming from?

Yi Pian Yun said...

岁月, Catherine,
《哈哈哈》 is my secret recipe!Aiya,哪里有什么秘诀,保持心情愉快是第一个秘诀吧!我得天独厚,拥有雪白的皮肤,当然看起来也较年轻!还有心境也重要,i。e。人老心不老也!也许我都是参比我年轻的朋友,心境也变成年轻,还有那一批又一批的娃儿们,心境不变年轻才怪!造型也重要,发型,眼镜就是关键。剪了一个适合自己的发型会然你年轻le,还有那眼镜也是,千万要配戴一副适合你的眼镜,不信你去问一问验光师看!戴了一副不适合自己的眼镜会让你看起来老了十岁呀,OMG!

Yi Pian Yun said...

Ching,
As far as I know, he is coming from Cameron Highland, hope u can help him.

KM's Corner 刻骨铭心 said...

Ching, I am actually from Penang but will visit Cameron, if time allow..I will passby Sitiawan from Cameron..

Ching said...
This comment has been removed by the author.
Ching said...

KM’s Corner

Oh, in that case, if you are coming from Cameron Highlands, then the easier and shorter route would be from Berinchang, Cameron Highlands. That is the newer road and it will take you to somewhere near Ipoh, Simpang Pulai. Then from there follow any road sign to Sitiawan or Lumut if there is. Haha…

If coming from Ringlet, Cameron highlands, then you have to go to Tapah and follow the road sign from there lo. Hope this will help.

This is the link from google that you can use. Try and see.
http://maps.google.com/maps?sourceid=navclient&rlz=1T4ADBF_enMY299MY299&q=kuala+lumpur+map&um=1&ie=UTF-8&split=0&ei=nQKVSt6aFMyOkQWatu2MBQ&sa=X&oi=geocode_result&ct=image&resnum=1

See the red line I drew on the map that I captured from the map.

http://i49.photobucket.com/albums/f282/hycho188/map.jpg

If you come from Penang, then you should exit from Changkat Jering toll to come to Sitiawan. There are many road signs on the way.

This is the 1st time I am giving direction to anybody. Haha... hope that I won’t mislead you.

KM's Corner 刻骨铭心 said...

Thanks Ching. I will copy down the instructions. TQ SO MUCH!!! Yes, congratulations to you on passing your PTK examinations!

Ching said...

KM

Thanks a lot.

Happy holidays and Merry Christmas.